نام کاربری:   کلمه عبور:        کلمه عبور خود را فراموش کرده اید؟  |  ثبت نام
image

بسم الله الرحمن الرحیم

قدردان لیله القدر باشیم!!

 

امام صادق (ع) فرمودند :

« هرگاه ماه رمضان آغاز شد پس برای خودتان بسیار بکوشید چرا که در آن روزی ها تقسیم می گردد و اجل ها تعیین می شود و نیز سفر زائران خانه خدا مشخص می شود و در این ماه شبی است که اعمال در آن از اعمال هزار ماه بهتر است

نورالثقلین ج5ص622



 

همچنین امام صادق (ع) می فرمایند:

« هر کس بخوابد در شبی که در آن هر امر حکیم و محکمی ،تفریق و تعیین می شود در آن سال به حج نخواهد رفت و آن شب بیست و سوم ماه رمضان است که در آن کاروان حج نوشته ،روزیها تعیین و اجل ها مشخص می شود

نورالثقلین ج5ص626

 

در روایت دیگر از رسول گرامی اسلام (ص) سوال شده که اگر شب قدر را درک کردم چه چیزی را از خداوند بخواهم حضرت فرمودند: «عافیت»

مفاتیح الجنان

 

اگر به معنای عافیت دقت کنیم اولین چیزی که به ذهن مان می رسد «سلامتی» است. مصونیت از بیماری، آسیب و کسالت جسمی و نهایتا اگر ژرف اندیش تر باشیم آلام روحی و روانی.

به عبارت دیگر ما به توصیه این روایت در شب قدر از خداوند سلامتی می طلبیم آنهم با همان مفهوم محدود و ساده ای که در ذهنمان نقش بسته است.

 

اما آیا «عافیت» می تواند معنایی وسیع تر از این نیز داشته باشد؟

 

وقتی به چشم اندازی که در روایات برای عصر ظهور مولایمان ترسیم شده می نگریم می بینیم :

 

  • جهان امنیت خود را باز می یابد و زنی با جواهرات خود از یک سوی شهر به سوی دیگر می رود.

  • - گوسفند و گرگ در کنار هم به آسودگی زندگی می کنند.

  • زمین گنجهای خود را آشکار می سازد

  • آسمان برکات خود را نازل می نماید

  • ظلم و بت پرستی ریشه کن شده و توحید و عدل و خداپرستی جایگزین می گردد.

  • عقلها بارور شده و گنجینه عقول گشوده می گردد.

  • دشت ها و صحراها سرسبز و باطراوت شده ، کویر تشنه و تفتیده سیراب می شود

  • هستی معنای حقیقی زندگی را احساس کرده و مجال زیستن ؛ آنگونه که خدا برایش ترسیم فرموده باز می یابد.

     

آیا این همان «عافیت» به معنای حقیقی نیست؟

 

و آیا نمی توان ادعا کرد که «عافیت» با آن وسعت معنایش، تنها در عصر ظهور و حکومت موفورالسرور مولایمان عینیت پیدا می کند و بس!

 

ولی آیا این همه شکوه و زیبایی و عظمت وصف ناپذیر دوران حکومت مولایمان حضرت حجت (عج) را خداوند مقارن با کدامین عصر و دوران قرار داده است؟

آیا این تحول عظیم می تواند در عصر ما باشد و ما آنرا برای خود بخواهیم و بیابیمش. و در میان این همه مشقت ها تیرگی ها،فساد و تباهی ،فقر و بیماری، جنگ و نکبت به بکباره صحنه جهان دگرگون شده و ترسیم با ابهتی از حکومت امن و امان در پیش روی هستی قرار گیرد؟

آیا ما هم می توانیم معنای حقیقی «عافیت» را لمس کنیم؟

 

و اما اکنون فرصتی تکرار نشدنی در پیش رو دارِیم .

میهمان خداوندیم ، که او در این میهمانی نفسهای بندگانش را تسببِح بشمار می آورد و خواب آنان را عبادت.

عملهای آنها مقبول و دعاهایشان مستجاب.

و اما از این میهمانی زیبا ، خداوند شبی را برای خود اختیار نمود که در تمام سال شبی به خوبی و فضیلت آن شب نمی رسد و عمل در آن بهتر است از عمل در هزار ماه و در آن شب، تقدیر امور سال می شود و هرگاه مومنان در این شب دعا کنند ، ملائکه آمین گویند و نیز در این شب باذن پروردگار ملائکه و روح به زمین نازل می شوند و به خدمت امام زمان (عج) مشرف می شوند و آنچه برای هر کس مقدر شده است را بر امام (عج) عرضه می کنند. و خداوند این شب عظیم را در سه شب نوزدهم ،بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان مخفی نموده.

 

بیایید در این فرصت تکرار ناشدنی و بزرگ از خداوند ظهور و بروز تمام عافیت را بخواهیم.

بیایید برای یکبار هم که شده ، درخواستهای ناچیز و بی مقدار خود را فراموش کنیم و به افق وسیعتری بیاندیشیم:

 

بیایید برای ظهور کسی دعا کنیم که هرگاه سخن از خیر بمیان می آید ،ابتدای آن ،ریشه و شاخه هایش، معدنش و جایگاه نهایی آن است.

 

همو که خزانه دار دانش ، ریشه کرامت، ولی نعمت بندگان ، چراغ شب تار و مشعل تابان است.

آن کسی که زبان از ستایشش ناتوان و از مدحش عاجز و در وصفش الکن است.

 

اگر خداوند بر ما منت نهد و ظهورش را با دوران حیات ما مقارن فرماید که به تمام عافیت دست یافته ایم .

و اگر هم بنا بر مصلحت الهی این امر به تعویق افتاد و دولت کرِیمه اش را درک ننمودیم ، چیزی از دست نداده ایم ، چرا که برای گشایش کار بزرگ مردی دعا کرده ایم که خود چنین می فرمایند :

بدرستیکه ما در مراعات شما کوتاهی نمی کنیم و یاد شما را فراموش نمی کنیم ...

مطمئنا آن بزرگوار حتی پیش از آنکه ما از او بخواهیم و یا به آن بیندیشیم برای ما دعا خواهد نمود.

و چه زیبا است دعای مولا در حق شیعیانش.

 

 

 

 

 

 

کتابچه "اربعین، اجتماع قلب ها"

... وَ لَوْ أَنَّ أَشْيَاعَنَا وَفَّقَهُمْ اللَّهُ لِطَاعَتِهِ عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ فِي الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ عَلَيْهِمْ لَمَا تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الْيُمْنُ بِلِقَائِنَا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعَادَةُ بِمُشَاهَدَتِنَا عَلَى حَقِّ الْمَعْرِفَةِ وَ صِدْقِهَا مِنْهُمْ بِنَا فَمَا يَحْبِسُنَا عَنْهُمْ إِلَّا مَا يَتَّصِلُ بِنَا مِمَّا نَكْرَهُهُ وَ لَا نُؤْثِرُهُ مِنْهُمْ وَ اللَّهُ الْمُسْتَعانُ وَ هُوَ حَسْبُنَا وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ .
الإحتجاج على أهل اللجاج    ج‏2   ص 499
بی تردید اجتماع و اصلاح قلوب شیعیان آرزوی قلبی مولایمان امام عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می باشد ....
 محرم و مراسم و آئین های مقدس و با شکوه آن فرصتی است تا مؤمنین زیرخیمه این صاحب عزای دلسوخته و "پدر مهربان" مشق همدلی و همبستگی کنند.
گروه تحقیق و مطالعه "پدرمهربان" با هدف تذکّر به ارزش و جایگاه این پیوند مقدس و دعوت به آن ، به ویژه در ایام اربعین و حرکت عظیم و شکوهمند جهانی به مقصد بارگاه حسینی، اقدام به تهیه کتابچه ای به نام "اربعین،اجتماع قلب ها" در سه زبان فارسی ، عربی و انگلیسی نموده است.
علاقمندان و عزاداران گرامی می توانند برای تهیه کتابچه به شماره 09392404609 پیام ارسال نمایند.
ضمناً  قیمت هر کتابک 500 تومان است که صرف تأمین هزینه چاپ های بعدی خواهد شد.